Emma in Dél-Amerika

Emma in Dél-Amerika

Pucon - Villarica vulkan - 2018.04.05-23 (Chile)

2018. május 08. - emmuskacica


Na hat mar itt vagyok lassan ket hete Puconban, Chileben. El Bolson utan San Martin de los Andes fele vettuk az iranyt aludtunk ott egyet aztan pedig irany Pucon. A hostelunk elegge lepukkadt de baromi laza, ez a legjobb hangulatu hostel amiben voltam eddig. Nincsenek szabalyok, ihatod a sajat piadat, kimehetsz bulizni kesoig, es helyhez jon a happy brownie alias spacecake arus kislany. Raadasul csak 2,5 euroba kerul egy es baromi eros.

img_20180417_175602.jpg
Szoval mivel mar ketszer figyelmeztettek a hataron hogy nincs hely az utlevelemben elkezdtem youtube videokat nezegetni hogy hogyan tavolitsunk el regebbi vizumokat valamint alternativ megoldaskent folvettem a kapcsolatot a Hivatallal. Gondoltam mig varok a valaszukra onkenteskedek kicsit a hostelban igy legalabb nem kell fizetnem a szallasert. Amugyis kicsit terhes volt mar nekem a nagy tarsasaggal valo utazgatas es az alkalmazkodas es hat gondoltam jobb itt egy kisvarosban varni mint Santiagoban.

img-20180406-wa0009_1.jpg
De meg mielott felbomlott a nagy banda egyutt felmentunk a Villarica vulkanhoz ami Chile egyik legaktivabb vulkanja, es legutobb 2015-ben tort ki. A tura elotti napon kivalaszottuk a felszerelest, specko cipoket + ruhakat aztan masnap reggel 6:30-rsa kellett a szervezo cegnel lenni. A hostelunk tulaja vitt minket a kisbuszaval, csatlakozott mg hozzank egy nemet, Alex akivel meg Ushuaiaban talalkoztam meg egy uruguayi srac. + 3 vezeto is volt velunk.

img-20180407-wa0005.jpg
Az elejen kapasbol folultunk a siliftre ami 15 perc alatt megsporolt nekunk 1 ora maszast. Visszafele menet viszont nem lehetett hasznalni mert ahogy az ember leul nincs semmi amivel bekosse magat :). Kicsit hihetetlen tudom de ott mesz folfele alattad a 20-30 meteres melyseg es meg egy rongyos lancot sem dobtak keresztbe hogy legalabb azzal be tudd kotni magad.

img_20180406_102102.jpg

Ezzel a ketto jegcsakival siman beallhattam a volna a vikingek koze harcolni


A tura aztan vulkanikus kozeten folytatodott, ami baromi konnyu, lagy porszeru aztan meg atvaltott szinten vulkanikus sziklakra. A vezetok mondtak hogy ezek most meg eleg elesek mert a legutobbi kitores csak 3 eve volt. Nem volt azert egyszeru menet folfele de egy ido elertuk a hoszintet vagy hogy mondjak ezt. Itt folerositettuk a cipok talpara azokat az eles cuccokat amivel tudunk a jegen/havon menni, elovettuk a jegcsakanyokat es a vezetok tartottak egy rovid bemutatot hogy hogy is kell a jeges vulkan oldalan folmaszni.


Meg figyelmeztettek hogy ha elkezdunk lefele csuszni akkor nincs visszaut le fogunk csuszni ameddig vlhol nem sikerul megallnunk, elmeletileg a csakanyt kellett volna hasznalnunk hogy megallitsuk magunkat de sztem ha az ember egy bazi meredek vulkan oldalan csuszik lefele akkor nem fog a csakany eszebe jutnia. Mint ahogy kesobb lattunk egy koreai csajt megcsuszni es elindulni lefele. O mar az esesnel elhajitotta a csakanyt es csak az volt a szerencseje hogy egy guide egy masik csoporttol 30 meterrel lentebb odafutott es elkapta.

img-20180406-wa0003.jpg
A mi csoportunk egyebkent nagyon tuti volt, eleg jol birtuk es elottunk csak egy 3 fos kiscsoport volt font a kraternel. Hat a kilatas onnan fontrol vlmi eszmeletlen volt, leirhatatlan. Aztan ugye le is lehetett nezni a kraterbe ahonnan idonkent mindenfele kenes gazok tortek fol.


A krater utan kajalas kovetkezett majd folvettuk a specko ruhainkat mivel kovetkezett az egesz vulkannezes legjobb resze: lecsuszas!!! Igen a hoban volt egy kis osvenyszeruseg es ott seggen ulve le tudtunk csuszni. Ez baromi jo volt, a nem olyan meredek reszeken a magunkkal hozott muanyag ulokeken zuztuk, amivel nekem sikerult elegge begyorsulnom es a vezetok nem kis remuletere egyszer csak elvesztettem az iranyitast, korbefordultam a muanyag szaron es fejjel lefele szaguldottam lefele. Halistennek a csakannyal egy ido sikerult valtoztatnom az iranyon es visszafordultam a rendes iranyba meg idoben.


A csuszas utan meg egy orat kellett lefele setalni ami tok jo volt a vulkani hamuban vagy miben, joval boka fole suppedtem bele minden lepesnel. Az egesszel mar du 3ra kesz is voltunk. Visszazuztunk a szervezo ceghez ahol snacks meg sor vart minket, jol esett.

A bejegyzés trackback címe:

https://emmaindelamerika.blog.hu/api/trackback/id/tr8213901110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása