Emma in Dél-Amerika

Emma in Dél-Amerika

La Paz, A halal utja/Death Road, 2018.06.28-2018.07.05 (Bolivia)

2018. október 02. - emmuskacica

modified1.jpg

Az egyik legnepszerubb dolog amit csinalni lehet ha La Pazban van az ember az a lebringazas a halal utjan. Ez egy szerpentines, szinte mindenhol egy nyomtavos hegyi ut, korlatok nincsenek az oldalan, vannak viszont az uton keresztul folyo kisebb vizesesek. 

Most mar megepult az elkerulo aszfaltos ut de korabban csak ezen lehetett kozlekedni es evente tobb szazan haltak itt meg ugy hogy a jarmuvuk lezuhant a szakadekba, azert is nevezik a halal utjanak. Manapsag szinte mar csak a turistak hasznaljak, jobb is igy.

modif6.jpg

A lenyeg hogy felviszik az embert az ut tetejere es onnan bringaval legurulunk az ut vegere. Egy egesz napos tura egyebkent, reggel koran van indulas egy kisbusszal, bicajok a teton. Odafele csak kb 1-1,5 ora volt az ut. Megerkezeskor mindenkinek beallitjak a bicajt meg elmondjak hogy es hogy ne fekezzen az ember. Indulas elott meg tol az ember egy kis 96%os alkoholt, egy kicsi a cangara egy kicsi a pacsamamanak meg kis szippantas a szajba is. 

modif4.jpg

A kaja egyebkent benne van a tura araban. Az elso szakasz az vegig aszfaltos ut, ekkor meg nem ertuk el a halal utjat, de ez is vegig lefele megy csak gurulni kellett. Ez jo volt hozzaszokni a bicajhoz. Utana megerkeztunk vegul a fo dologhoz, itt mar vegig foldut volt, azon kellett lefele szaguldani. Egyebkent ha valaki nem idiota es odafigyel akkor sztem egyaltalan nem veszelyes az egesz, en is megcsinaltam meg ugy is hogy total felek a magassagtol. Egy autonyi hely szinte mindig van szal ott bicajjal is el lehet menni.

modif7.jpg

Az egesz gurulas lefele tobb oran at tartott, sokszor volt piheno ahol kicsit ittunk vagy kajaltunk, vagy eppen fenykepszunet volt. Persze a taj tuti jo volt, csak amikor az ember szaguld lefele egy folduton ugyhogy mellette szakadek van akkor azert inkabb az utat figyeli mint a tajat.

modif5.jpg

Kozben persze egyszer csak a lefele valo szaguldas kozben szetdurrant a hatso gumim, es mivel a csoport elejen voltam meg voltak mas csoportok is rajtunk kivul ezert a bicajt felreraktam jobb oldara a dzsindzsasba nehogy balesetet okozzak en meg kialltam a bal oldalra es vartam a turavezetot meg a kisbuszunkat. Igy viszont ahogy jottek el a csopitarsaim sorra alltak meg elfeheredett arccal kerdeztek hogy mi tortent es hogy hol a bicajom. Hat mondom volt egy defektem es iranyithatatlanna valt a canga es lezuhant a szakadekba, nekem is csak utolso pillanatban sikerult leugranom rola. Egy kicsit elveztem a csodalkozo es elismero pillantasokat aztan megmutattam nekik a cangat a fuben a tuloldalon.

img_20180702_132040.jpg

A legnagyobb meglepetes viszont a tura vegen vart mikor megerkeztunk az ut aljara. Ott volt ugyanis egy all you can eat, bufes kaja es beszaras de egy magyar csalad csinalta. Tunde a 3 gyerekevel es a ferjevel 10 eve koltozott ki mert egy utazas utan megtetszett nekik ott kint. Aztan a ferje par eve visszajott de o a fiaval es ket lanyaval ott maradt. Volt egy tok jo nagy medence is amiben hulyeskedtunk, soroztunk egesz sokat aztan pedig lecsaptunk Tunde finom foztjere. 

modif2.jpg

Be akartam vagni a Melt ruhastol a medencebe de a belga srac belokott Mellestul ruhastol engem is...

Az ut visszafele 4 es fel ora volt amit egyhuzamban toltunk le mert egy orosz parnak el kellett ernie a buszat. Itt a visszauton a turavezetonk mutatott egy csomo fotot hogy milyen serulesek tortentek korabban ezen a turan. Hat oszinten szolva eleg kemeny dolgok voltak ott, labtores keztores meg minden finomsag, eleg ugye egy kavics amin megcsuszik a canga kereke es ilyen sebessegnel mar eleg konnyen tornek a dolgok. Jo mondjuk lattam hogy egy masik csoportban volt par azsiai akik olyan lassan mentek lefele hogy sztem ok ket nap alatt csinaltan meg a turat.

 modif3.jpg

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://emmaindelamerika.blog.hu/api/trackback/id/tr1614274231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása