Emma in Dél-Amerika

Emma in Dél-Amerika

Fitz Roy - El Chalten - 2018.03.24 (Argentina)

2018. április 15. - emmuskacica

p3254714.JPGA hatizsakom


A Fitz Roy a legnepszerubb turautvonal El Chaltenbol, a hegy 3400 meter magas, a helyi mapuche torzs Chaltennek hivta, ami annyit jelent hogy a kodbe burkolozott hegy, utalva arra hogy inkabb nem lehet latni mint igen. Na hat itt is iszonyatos szerencsenk volt, baromi jo idot fogtunk ki es tokeletesen lehetett latni a Fitz Royt. A tura elso fele laza volt, oke volt egy kis emelkedo de nem volt veszes. Csodaszep volgyeken vezetett at az osveny, mivel itt mar lassan kezdodik az osz a bokrok-fak elkezdtek felvenni az oszi pirosas-barnas ruhajukat, egyszeruen eszmeletlen szinek voltak. Kozben folyamatosan patakokon keltunk at, itt meg lehet tolteni a vizespalackokat, nem is hoztam csak fel literes uveget. Ez a patakokbol ivaszat egesz Del-Patagoniara igaz, vegig azt vedeltuk, ez a viz a gleccserekbol jon, baromi finom. Denis az elejen meg viztisztito tablettakat akart beledobni de aztan mikor meglatta mennyire atlatszoan tiszta, os is siman itta.

p3244521_1.JPGMegpihentunk par percre, annyira jo ido volt hogy elaludtam


A tura utolso resze eleg kemeny, az utolso 1 km egy 750 meteres emelkedo, amit egy oraig tart megcsinalni. Hat elegge kiveszi az emberbol az erot az biztos. De megeri az biztos. Mikor odaer az ember akkor meglatja a hofodte Fitz Royt a gleccserekkel plusz a labanal a lagunat es mindez szikrazo napsutesben egy darab felho nelkul, hat vlmi leirhatatlan latvany.

p3244447.JPGHatterben a Fitz Roy


Lementunk a lagunahoz ebedelni, kozben 50 meterre tolunk paran hogolyoztak. Ebed utan megjott Dorenda a holland csaj akivel szinte mindig osszefutunk mindenhol Ushuaia ota. O a kozelben campingezik egy amcsi sraccal. Mondtak hogy menjunk be uszni a lagunaba es hat erre nem lehet nemet mondani. Vagyis lehet mert a franciak nem jottek be, de mi bementunk kicsit pancsizni. Sokaig nem is lehet mert olyan baromi hideg hogy par perc utan mar nem erzi az ember a labujjait. Csinaltam par pillango tempot amivel elkapraztattam a parton levo turistakat aztan mikor kijottem beneztem a boxerembe hogy megmerjem milyen hideg volt a viz, haaaaat amit ott lattam, vagyis amit reggel meg lattam de most a furdes utan mar nem lattam, azt sugallta hogy baromi hideg volt a viz. Megszaritkoztam a napsutesben aztan elindultunk vissza. Kb. 3 orat toltottunk ott, sztem ez volt a legjobb nap eddig, hihetetlen volt az a kornyezet.


Megint total sotetben tettuk meg az utolso kilometerek es megint otthon felejtettem a fejlampamat amit pont ilyen esetekre vettem. Mindegy a telefonom zseblampaja baromi eros. Utkozben talalkoztunk egy argentin parral akiknek a vilagitasa nem volt olyan jo ugyhogy bar eleg lassuak voltak veluk maradtam az osveny vegeig es segitetttem megvilagitani az utat, 1-2 resz eleg veszelyes, nagyot tud zuhanni az ember ha rossz helyre lep de azert leginkabb laza. Kozben folyamatosan szoval tartottam oket, foleg a csajt, akivel keverek angol-spanyolul beszelgettunk, aztan mikor vegre leertunk tok halas volt, tobbszor megkoszonte hogy segitettem es hogy szoval tartottam mert o valojaban nagyon felt. Lent mar vartak a franciak aztan huztunk is a hostelbe.


Nagy bulit szerveztunk ma estere meghivtunk csomo ismerost a tobbi hostelbol, vettunk sort bort, de mivel ennyire szep ido volt, mindenki a Fitz Roynal volt, es az pedig mindenkit rendesen kizsigerelt, ugyhogy a vegen csak 4en iszogattunk es aztan mikor kimentunk a faluba mar minden szorakozohely zarva volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://emmaindelamerika.blog.hu/api/trackback/id/tr2613835396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása